- Detalii
-
Ultima actualizare: Marți, 19 Iulie 2016 06:07
-
Accesări: 7878
TEMATICĂ
-
Factorii dezvoltării personalităţii umane (ereditatea, mediul, educaţia, sinele);
-
Definirea si analiza conceptelor: curriculum, curriculum nucleu, curriculum la decizia şcolii, curriculum extins, curriculum aprofundat, arie curriculară;
-
Proiectarea didactică;
-
Predarea – concept, modele;
-
Predarea limbilor străine – metode şi abordări;
-
Strategii, metode, moduri de organizare a învăţării;
-
Evaluarea – tipuri de evaluare, disfuncţii în procesul evaluare;
-
Relaţia profesor-elev ca relaţie de comunicare;
-
Cultivarea creativităţii elevilor în procesul instructiv-educativ;
-
Abandonul şcolar-factori, modalităţi de prevenire;
-
Rezolvarea situaţiilor conflictuale: modalităţi de intervenţie şi soluţionare;
-
Rolul regulilor în cadrul comunităţii; avantajele şi dezavantajele prezenţei regulilor;
-
Eficienţa pedepselor şi recompenselor în rezolvarea situaţiilor conflictuale;
-
Motivaţia şcolară – tipuri şi modalităţi de stimulare;
-
Competenţele cadrelor didactice între teorie şi practică;
-
Postmodernism şi educaţie;
-
Consilierea şcolară – rol, funcţii
-
Consilierea în carieră – rol, funcţii.
BIBLIOGRAFIE
-
Albu, G. (2013), Relatiile interpersonale, Ed. Institutul European, Iasi
-
ALBU G., (2008). Comunicare interpersonală, Iaşi, Ed. Polirom.
-
CHIVU R., (2008). Elemente de managementul educaţiei, Bucureşti, Ed.Meronia.
-
COSMOVICI, A., IACOB, L., (2007), Psihologie şcolară, Iaşi, Ed. Polirom.
-
CUCOŞ C. (coord.), (2008). Psihopedagogie pentru examenele de definitivare si grade didactice, Editia a III-a, Iaşi, Ed. Polirom.
-
EZECHIL L., (2002). Comunicare educaţională în context şcolar, Bucuresti, EDP.
-
GARDNER, H., (2005). Mintea disciplinată, Bucureşti, Ed. Sigma.
-
GARDNER, H., (2006). Inteligenţe multiple, Bucureşti, Ed. Sigma.
-
GARDNER, H., (2007). Mintea umană – cinci ipostaze pentru viitor, Bucureşti, Ed. Sigma.
-
GHERGUŢ, A. (2007). Sinteze de psihopedagogie speciala. Ghid pentru concursuri si examene de obtinere a gradelor didactice, Iaşi, Ed. Polirom.
-
HARMER, J. (2007), The practice of English Language Teaching, Essex, Longman.
-
POTOLEA D. (coord.), NEACSU I. (coord.), IUCU R. (coord.), PÂNISOARĂ I. (coord.), (2008). Pregătirea psihopedagogică. Manual pentru definitivat si gradul didactic II, Iaşi, Ed. Polirom.
-
STAN, E., (2007). Pedagogie postmodernă, Iaşi, Ed. Institutul European.
-
STAN E., (2009). Managementul clasei, Iaşi, Ed. Institutul European.
-
SZILAGYI A, (2008), Manualul consultantului în carieră, Iaşi, Ed. Institutul European.
FORMA DE EXAMINARE
-
Examen oral - susţinerea unui eseu pe un subiect la alegere având la bază tematică stabilită.