Câ?iva dintre absolven?ii primei serii ne-au împ?rt??it din experien?ele, gândurile ?i sentimentele încercate pe parcurs. Le prezent?m în continuare.
Pot s? spun c? mi-a fost greu la început, dar a meritat... La acest master am întâlnit o alt? abordare asupra înv???rii ?i asupra a tot ceea ce presupune ?coala. Am descoperit ce înseamn? s? fii un profesor adev?rat; am descoperit cât de necesar e s?-l în?elegi pe "înv???cel" astfel încât înv??area s? fie cât mai pl?cut? ?i mai constructiv?.
Fiecare dintre noi, profesori cu mai mult? sau mai pu?in? experien?? la catedr?, aveam a?tept?ri ?i motiva?ii diverse atunci când ne-am înscris la un asemenea program masteral.
Începutul a fost greoi, plin de incertitudini, îns? pe m?sur? ce înaintam pe c?r?rile disciplinelor, al?turi de colegi ?i profesori deosebi?i, totul se lumina...
CiteČte mai departe:Drumul spre necunoscut sau necunoscutele unui drum
A fost inceputul unei noi perioade... Înc? din anul trei de facultate am aflat de acest masterat, îns? nu aveam prea multe informa?ii: ?tiam doar c? este o aprofundare a cuno?tin?elor acumulate, dar la nivel superior. Am p??it pu?in timid? în descifrarea tainelor acestui masterat. La început toate aceste concepte nefamiliare mie, m? faceau s? fiu nesigur? pe mine. Mi s-au p?rut dificile munca în echip?, cercet?rile, activit??ile practice, întrucât îmi pl?cea mai mult s? înv?? ce mi se preda ?i s? fiu evaluat? tradi?ional. M? gândeam cu team? c? eu nu o s? reu?esc s? termin acest masterat.
Un curs de didactic? nu na?te profesori. Dar cursurile masterului de Didactic? ?i Didactici de Specialitate formeaz? dorin?a, pl?cerea ?i bucuria de a deveni profesor. Personal, am descoperit c? a fi la catedr? înseamn? a-?i dori s? fii mereu mai bun în ceea ce faci, nu pentru tine, ci pentru ceilal?i.
CiteČte mai departe:Un curs de didactic? nu na?te profesori
Când am finalizat facultatea (specializarea Administra?ie public?) nu aveam o idee clar? asupra domeniului în care doream s? activez; ceea ce voiam era s? urmez un program de masterat ?i mai târziu s? m? orientez c?tre acel ceva care într-adev?r s? m? reprezinte. Recunosc, în primele cursuri m? tot întrebam ce caut eu la aceast? specializare (fiind singura din grup? care studiase cu totul altceva), temându-m? c? nu voi face fa?? noilor cerin?e. Era totul nou, mult mai practic. Exista chiar o rela?ie de prietenie între noi ?i profesorii no?tri.
...Sunt pe ultima sut? de metri...Încerc s? m? încadrez în timp s? pot termina lucrarea pentru dizerta?ie...
Fac o pauz? ?i m? gândesc la cum a început totul ?i cât de repede am ajuns s? termin ?i masterul. La început, acest master mi s-a p?rut a fi doar o necesitate. Apoi a devenit locul unde mergeam cu pl?cere, deoarece îmi oferea aproape întotdeauna modalit??i noi de a privi modul în care se realizeaz? predarea- înv??area- evaluarea.
Priviri, p?reri, pasiuni, pledoarii, petale de în?elepciune adunate în ghirlande se în?ir? în culori calde de prim?var?, la ceas de poveste. Se apropie finalul unui master care a d?ruit elevilor s?i o cheie c?tre un alt drum.
Organizare modern?, oaspe?i elegan?i, oglinzi paralele s-au întâlnit în sala misterelor. Aici s-au strâns la taifas, la un ceai, pedagogi, filosofi de ieri ?i de azi, c?utând un alt etalon pentru o alt? educa?ie.Panoul orarului, planul de lucru, portofoliile au adunat încerc?ri, c?ut?ri, împliniri. Speran?e s?dite cu migal? în p?mânt reav?n, udate cu stropi de curaj.